Våra Köpvillkor

Här kan du läsa om vad som gäller när du handlar elektronisk körjournal i våran webshop.

Allmän information

WorkMirror följer svenska lagar och författningar. Köpvillkoren (“Villkoren”) gäller när beställning via Workmirror.se (“Webbplats”) med tillhörande sidor görs av dig som företag (”du”) och avtalet ingås mellan dig och Enera International AB, org.nr. 556496-2321, VAT: SE 556496232101 (“WorkMirror”/”vi”/”oss”). Villkoren är tillämpliga på alla avtal som du ingår med Enera International AB. 

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar samt eventuell slutförsäljning. Vid eventuella felaktiga priser förbehåller vi oss rätten att justera före och efter behandlad beställning. Vi tar ej ansvar för information på Webbplatsen som kommer från tredje man.

Kontaktuppgifter och övrig information om WorkMirror hittar du på WorkWirror.se.

Betalningssätt

När du handlar gps-sändare och tillbehör hos oss erbjuder vi två olika betalsätt* att välja emellan, nämligen:

  • Faktura årsvis (vid beställningar om minst 5 enheter)
  • Kortbetalning via hemsidan (Kontokort via Stripe: Visa, MasterCard & AmericanExpress)         

Efter genomförd betalningen på vår webbplats kommer en orderbekräftelse genereras och skickas till den angivna e-postadressen.

*Tillgängliga betalningsmetoder kan variera i olika länder. 

Abonnemang och uppsägning

Fakturering för tjänsten WorkMirror sker, årsvis i förskott. Förfrågningar av fakturering månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis kan accepteras beroende på produkt, volym och omfattning.

Uppsägning av abonnemang accepteras endast skriftligt per e-post till support@workmirror.se eller vanlig post till Enera International AB, Nämndemansgatan 3, 431 33 Mölndal, Sweden. 

Leverans

Alla produkter beställda av oss skickas från Enera International AB, Nämndemansgatan 3, 431 33 Mölndal, Sweden om inget annat anges.

 

Frakt Sverige 

För leverans inom Sverige erbjuder vi tre olika leveranssätt. 

– Gratis frakt (1-3 dagar). Paketet leverans till brevlåda eller postombud beroende på orderns storlek och värde.1 

– Företagspaket (1-3 dagar). Paketet levereras dörr till dörr. 

 

Frakt utrikes (Norge, EU, WW)

Kostnaden för frakt till Norge, EU eller WW tillkommer beroende på paketets vikt och storlek. Den slutgiltilga fraktkostnaden presenteras alltid i kassan vid betalning. 

Beroende på orderns värde kan extra kostnader för tullhantering tillkomma vid import av varor. Kontakta tullverket i landet du importerar till för mer information och för att undvika oförutsedda kostnader. 

 

Vi samarbetar med PostNord och DHL för logistik inom och utanför Sverige. Beroende på leveransens storlek, vikt, värde och prioritet används olika tjänster. Utifrån kundens önskemål erbjuder vi alternativa fraktalternativ. Kontakta oss för mer information.  

Ångerrätt

Enligt den svenska lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätten att ångra ditt köp. Ångerrätten förutsätter att du senast inom 14 kalenderdagar efter du tagit emot varan meddelar oss att du vill använda ångerrätten. För att meddela oss att du vill ångra ditt köp och använda ångerrätten kontaktar du vår kundtjänst per e-post (info@Workmirror.se). 

Väljer du utnyttja ångerrätten står du själv för returfrakten. Konsumenten ansvarar för eventuella risker vid returfrakt; risker som innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Varan ska skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Vid repor, bucklor eller andra skador har WorkMirror rätt att göra avdrag för varans värdeminskning eller utmäta rekonditioneringsavgift. När varan mottagits betalas köpbeloppet tillbaka inom 10 dagar. 

Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Vid ångrat köp kontakta oss eller skapa ett returärende innan du skickar varorna till oss.

Enera International AB
Nämndemansgatan 3
431 33 MÖLNDAL
Sweden
031-799 29 89

Garanti och reklamation

Enera International AB säljer alla GPS-relaterade produkter med tre års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i EU / EES

Företag har endast den garantirätt som ges av WorkMirror. Garantitiden kan variera beroende vad som avtalats vid försäljning. Företag har ingen reklamationsrätt utöver garantirätten från WorkMirror.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom uppvisning av dokumentet krävs vid utnyttjande av garanti. 

Vid reklamation kontakta oss eller skapa ett returärende innan du skickar varorna till oss.

Enera International AB
Nämndemansgatan 3
431 33 MÖLNDAL
Sweden
031-799 29 89

Support

WorkMirror erbjuder support per telefon och e-post kostnadsfritt för alla våra användare med enheter och tjänster levererade av oss. Tredjepartssystem och/eller andra lösningar omfattas ej av gratis support utan debiteras per konsulterad tid. Kontakta oss för mer information (telefon 031-799 29 89).

Ange dina uppgifter så återkommer vi